![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > مدلسازی و بهینه سازی عملکرد مبدل های کاتالیزوری با طراحی فرآیند احتراق گازی سوزی برای موتور خودروی پژو پارس
.: مدلسازی و بهینه سازی عملکرد مبدل های کاتالیزوری با طراحی فرآیند احتراق گازی سوزی برای موتور خودروی پژو پارس مدلسازی و بهینه سازی عملکرد مبدل های کاتالیزوری با طراحی فرآیند احتراق گازی سوزی برای موتور خودروی پژو پارس
سالار ارشادی1*، فریده عتابی2 1- کارشناس ارشد مهندسی انرژی، مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران، تهران، ایران. 2- دانشیار گروه مهندسی محیط زیست و انرژی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
ارسال: اردیبهشت ماه 96 پذیرش: تیر ماه 96
خلاصه آثار زیان آور آلاینده ها بر سلامت انسان، دلیل اصلی تلاش های گستردۀ دهه های اخیر برای کاهش و کنترل آلودگی هوا می باشد. گرایش به سمت هوای پاک و وابستگی کمتر به منابع نفتی، علاقه به مصرف سوخت های جایگزین در صنعت حمل و نقل و فناوری های کاهش آلودگی هوا در سال های اخیر رو به افزایش بوده است. در پژوهش حاضر، شبیه سازی مبدل کاتالیزوری بکار رفته در سیستم اگزوز خودرو و تحلیل آلاینده های خروجی از آن انجام گرفته است. محفظۀ احتراق و قسمت کاتالیزور ابتدا در محیط سالیدورک مدل شده و سپس در نرم افزار قدرتمند ANSYS CFX مورد تحلیل قرار می گیرد. جهت دستیابی به نیل، ابتدا فرآیند احتراق با نسبت استویومتریک 17.1:1 با لحاظ سوخت گازی سوز (CNG) برای موتور خودروی پژو پارس به مشخصات قطر سیلندر و پیستون (84.1×83) میلیمتر شبیه سازی شده و مقادیر خروجی حاصل از این شبیه سازی را به عنوان ورودی برای قسمت متخلخل کاتالیزور در نظر گرفتیم. دبی جرمی ورودی به محفظه احتراق برابر با kg/s 0.018 و دمای هوای ورودی به سیلندر کمی بالاتر از دمای محیط و سرعت گازهای ورودی به مبدل کاتالیزوری 27 متر بر ثانیه لحاظ گردید. مبدل کاتالیزوری مورد طراحی به مشخصات طول و قطر (100×275) میلیمتر و با آرایه کاملی از فلزات نجیب رودیوم، پلاتین و پالادیوم می باشد. طراحی هندسه داخلی مبدل کاتالیزوری از سه جنس فلزات یاد شده صورت پذیرفت و جهت بررسی مدل جریان از رابطه اصلاح شده ناویه- استوکس و روابط حرکتی تِدین (Tdyn) و مدل اغتشاش |