![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > اولویت بندی محرکهای مؤثر بر توسعه گردشگری میراث ناملموس استان اردبیل از دیدگاه راهنمایان گردشگری
.: اولویت بندی محرکهای مؤثر بر توسعه گردشگری میراث ناملموس استان اردبیل از دیدگاه راهنمایان گردشگری اولویتبندی محرکهای مؤثر بر توسعه گردشگری میراث ناملموس استان اردبیل از دیدگاه راهنمایان گردشگری
رضا علیزاده سولا*1، سیامک میکائیلی کیوی2، احمد طاهر3
1-کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی؛ علامه طباطبائی تهران 2- کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی؛ علامه طباطبائی تهران 3- دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی؛ دانشگاه مازندران
* Reza.alizade1001@gmail.com ارسال: اردیبهشت 1400 پذیرش: خرداد 1400 چکیده میراث ناملموس فرهنگی با پیوند گذشته به حال و آیندۀ جوامع، در ایجاد و تقویت حسّ هویت افراد هر جامعهای نقش مهّمی ایفا میکند. در این راستا یکی از راههای حفظ و ترویج این مواریث توجه به امر گردشگری میباشد. از آنجایی که استان اردبیل از ظرفیتهای بالقوۀ بالایی در این زمینه مانند ایل شاهسون برخوردار بوده، پژوهش حاضر به بررسی محرکهای مؤثر بر توسعۀ این نوع گردشگری در استان اردبیل میپردازد. این پژوهش بر اساس هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی و به شیوه پیمایشی مبتنی بر پرسشنامۀ آنلاین محقق ساخته است. جامعۀ آماری این پژوهش شامل 70 نفر راهنمایان گردشگری فرهنگی استان اردبیل است که بر اساس جدول مورگان، حجم نمونه 59 نفر تعیین گردید. برای تضمین روایی ابزار پژوهش از نظرات خبرگان و اساتید دانشگاه استفاده شد و تعدیلات لازم صورت گرفت و ضریب آلفای کرونباخ بدست آمده برای پایایی پرسشنامه، 87/0 بود که نشان از پایایی مطلوب ابراز اندازهگیری پژوهش میباشد. همچنین برای اولویتبندی محرکهای مؤثر از آزمون فریدمن به کمک نرم افزار spss استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان میدهد که محرک بازاریابی و پیشبرد با میانگین رتبۀ 3.55 رتبۀ اول و به ترتیب محرکهای سیاستگذاری، سرمایهگذاری و پشتیبانی، آموزشی و تربیتی و محرک سازمانی در رتبههای بعدی قرار میگیرند. کلمات کلیدی: توسعۀ گردشگری، گردشگری میراث ناملموس، استان اردبیل. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |