![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > مدلسازی، تحلیل و بهینه¬سازی اکسل عقب تیبا تحت بارگذاری¬های استاتیکی
.: مدلسازی، تحلیل و بهینه¬سازی اکسل عقب تیبا تحت بارگذاری¬های استاتیکی مدلسازی، تحلیل و بهینهسازی اکسل عقب تیبا تحت بارگذاریهای استاتیکی
مهدی کریمی1، رضا حسینی2، محسن عالیزاده3، سید محمدرضا حسینی علی آباد4* 1- استادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران 2- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران 3- گروه مهندسی تکنولوژی خودرو، دانشکده فنی شهید خدادادی بندر انزلی، ایران 4- دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران
engineerhosseini997@yahoo.com *
ارسال: تیر ماه 99 پذیرش: مرداد ماه 99 چکیده
ناهمواریهای یک جاده باعث ایجاد ارتعاشات در خودرو میشود، که این ارتعاشات به بدنه خودرو و در نهایت به سرنشینان انتقال مییابد. لذا سیستم فنربندی ارتعاشات وارد شده را جذب و تا حد امکان انتقال آن را به اتاق خودرو و سرنشینان به حداقل میرساند. یکی از بخشهای مهم در سیستم فنربندی، اکسل میباشد که تاثیر بسیار زیادی در هدایت و ایمنی خودرو دارد. در این نوشتار، ابتدا اکسل عقب خودروی تیبا به صورت سه بعدی از طریق نرمافزار سالیدورکس مدلسازی گردیده، سپس توسط نرمافزار آباکوس، تحلیل تحت بارگذاریهای استاتیکی بر روی آن انجام شده است. در گام بعدی با افزودن محورها در اکسل عقب تیبا، آن را تقویت نمودیم و تحلیل از نوع استاتیکی بر روی آن آزمایش شد. طبق نتایج بدست آمده، مقادیر تنش و جابجایی در اکسل عقب تقویت شده خودروی تیبا از حالت معمولی کمتر بدست آمده است و میتوان نتیجه گرفت اکسل تقویت شده به مراتب بهتر از اکسل معمولی میباشد. کلمات کليدي: تحلیل استاتیکی، بهینهسازی، اکسل عقب، تیبا. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |