![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > شناسایی عوامل موثر بر توانمندی سازی کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران بر اساس نظر کاراکوک
.: شناسایی عوامل موثر بر توانمندی سازی کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران بر اساس نظر کاراکوک شناسایی عوامل موثر بر توانمندی سازی کارکنان آموزش و پرورش شهر تهران بر اساس نظر کاراکوک
دکتر محمود محمدی1* 1- هیئت علمی (استادیار) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، گروه مدیریت صنعتی ehsan_v_farahani@yahoo.com *
ارسال: دی ماه 95 پذیرش: اسفند ماه 95
خلاصه
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و دسته بندی عوامل موثر بر توانمند سازی کارکنان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بر اساس مدل کاراکوک"بر اساس دو پرسش (فرضیه) شکل گرفت. جامعه آماری این پژوهش مدیران و کارشناسان بوده که با عنایت به دیدگاه کامری برای استفاده از آزمون بارتلت به دلیل استفاده از 21 متغیر، باید 300 نمونه در دستور کار حجم نمونه قرار می گرفت. در این پژوهش به دلیل مواجه با طبقات گوناگون و با توجه به هم شبیه بودن و یکدست و منسجم بدون جامعه آماری، روش پژوهش، روش طبقه بندی و بصورت تصادفی ساده بدون جایگزین می باشد. به دلیل استفاده از روش نمونه گیری، ملاک عمل قرار گرفتن جامعه آماری و قیاس قرار دادن نتایج با پژوهش های پیشین، روش پژوهش از جهت روش استنتاج، قياسي- استقرايي(تحليلي)، به دلیل شناسایی و بررسي ارتباط بين دو متغير با استفاده از ضریب همبستگی و به کمک پرسشنامه، از لحاظ طرح پژوهش، توصیفی– اکتشافی از نوع پیمایشی و به علت حرکت به سمت شناسایی روش های بهبود، این پژوهش از منظر هدف، کاربردی می باشد. در این پژوهش از بررسی اسناد، مدارک و پرسشنامه به عنوان ابزارهای جمع آوری داده ها بهره گرفته شد. سنجش متغیر توانمند سازی کارکنان به واسطه پرسشنامه آرتود شامل 9 پرسش با طیف لیکرت و نیز دسته بندی عوامل موثر بر توانمند سازی بر اساس زیر معیارهای مطرح شده در فصل اول به کمک پرسشنامه محقق ساخته با 74 پرسش که روایی هر دو پرسشنامه ها از حیث محتوای به تایید اساتید فن رسیده و میزان آلفای کرونباخ آن ها برای هریک از متغیرها بیش از 7/0 حاصل شده، محاسبه گردید. به منظور بررسی سوال پژوهشی اول از آماره بارتلت (تحلیل عاملی اکتشافی) استفاده شد. تحلیل اکتشافی 21 متغیر تحت بررسی حاکی از وجود پنج عامل اصلی است که نتایج تحلیل رگرسیون مبین تاثیر 5 گروه بر متغیر توانمند سازی می باشد. از طرفی تحلیل مسیر صورت گرفته نشان داد اثر جمعی مستقیم و غیر مستقیم بدین صورت است که به ترتیب گروه سوم (ساختار پویا، ارزیابی عملکرد، تشویق و انگیزه)،گروه چهارم (پذیرش تغییر، بازخورد، سیستم اطلاعات و پاداش)گروه پنجم (تفکر انتقادی، حمایت و استقلال رای)، گروه دوم (تمایل به توسعه، انعطاف پذیری، ارتباطات، آموزش) و گروه اول ( متغیر های اعتماد، هماهنگی، اعتماد مدیریت به کارکنان، دورنمای مشترک، فرهنگ مشارکتی و سطوح اختیارات)دارای بیشترین اثر بر متغیر توانمند سازی کارکنان می باشند.. کلمات کليدي: توانمند سازی و عوامل موثر بر توانمند سازی، اختیار. |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |