![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسی رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و توسعه محصولات جدید
.: بررسی رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و توسعه محصولات جدید بررسی رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و توسعه محصولات جدید
مجید فتاحی1*، محمود ملکی ویر2 1- دکتری و استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری 2- دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری Majid.Fattahi59@gmail.com *
ارسال: بهمن ماه 98 پذیرش: بهمن ماه 98 چکیده
دهه اخیر شاهد گسترش استفاده از مدیریت کیفیت جامع [1](TQM) می باشد که هم در موسسات خصوصی و هم در موسسات غیر خصوصی آزموده و به مرحله عمل کشیده شده است.رقابت شدید در بازار موسسات تولیدی باعث شده است تا شرکت ها بتوانند مزیت رقابتی خود را در فرایند ها وعملکرد های تولیدی خود حفظ نمایند. اینطور گفته می شود که به کارگیری اجزای مدیریت کیفیت جامع باعث ایجاد سینرژی مثبت در فرایند توسعه محصول جدید می شود. این مقاله رابطه اجزای مدیریت کیفیت جامع (TQM) و توسعه محصولات جدید را مورد آزمون قرار می دهد. در این مطالعه پاسخ های برگرفته از پرسشنامه های تکمیل شده توسط 200 مدیر ارشد و میانی از 10 شرکت ایرانی با استفاده از تکنیک معادلات ساختاری تجزیه و تحلیل شده است نتایج بدست آمده نشان می دهد اجزای مدیریت کیفیت جامع شامل رهبری، مدیریت کارکنان ، مدیریت فرایند و تمرکز بر مشتریان با توسعه محصول جدید رابطه دارند. کلید واژه: مدیریت جامع کیفیت، توسعه محصولات جدید، مشتری. ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |