![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > شناسايی واولويت بنديعواملموثربرمدیریت زنجیره تامین سبز در شرکت ایران خودرو
.: شناسايی واولويت بنديعواملموثربرمدیریت زنجیره تامین سبز در شرکت ایران خودرو شناسايی واولويت بنديعواملموثربرمدیریت زنجیره تامین سبز در شرکت ایران خودرو شراره مهاجری*1، یوسف آقایی پور2، مسعود پیردستان3
1- دانشجوی دکتری و مدرس گروه مهندسی صنایع موسسه آموزش عالی اوج آبیک قزوین 2- دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور 3- دانشجوی دکتری مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور
ارسال: مرداد ماه 98 پذیرش: مرداد ماه 98 چکیده
توسعه دانش و توانایی بشر برای افزایش بهره برداری از محیط و منابع آن و از نگاهی دیگر نگرانی به پایان رسیدن منابع طبیعی و برهم خوردن تعادل فرایندهای حیاتی کره زمین، پژوهشگران را بیشتر از گذشته متوجه محیط زیست و فاکتور های اثرگذار و اثرپذیر آن کرده است. صنعت خودروسازی نقش بسیارمهمی در رشد و توسعه اقتصادی و حفاظت از منابع پایه و کاهش آثار مخرب زیست محیطی دارد. ازاین رو مدیریت زنجیره تامین سبز از دغدغه های مهم شرکت ایران خودرو شده است و شناسایی عوامل موثر بر سبز سازی مدیریت زنجیره تامین ضروریست. در این پژوهش، عوامل مؤثر بر مدیریت زنجیره تامین سبز بر اساس پژوهش های گذشته دسته بندی و در شش بعد بر اساس نظر کارشناسان مشغول در شرکت ایران خودرو ارزیابی و با استفاده از روش تاپسیس اولویت بندی شده است. نتایج بررسی حاکی از این است که از عوامل شناسایی شده عواملی چون: ترویج فرهنگ سبز، آلایندگی آب، خاک و هوا ، رعایت استانداردهای لازم، بازیافت پسماندها و ضایعات، مدیریت کیفیت جامع محیطی، آموزش و ارائه الگوهای مصرف صحیح انرژی، ایجاد سیستم های کنترلی و نظارتی، فراهم سازی محیطی، حمایت از زنجیره تأمین سبز توسط مدیران ارشد، بررسی تحلیلی تمام مراحل عملیات فرآیند تولیدی، استفاده از فناوری های جدید، وجود ضوابط و در آخر بررسی تحلیلی مداوم وضعیت کاری ماشین آلات اثر بیشتری بر مدیریت زنجیره تامین سبز در شرکت ایران خودرو دارد. کلمات کليدي: مدیریت، زنجیره تامین سبز، فرهنگ سبز، ایران خودرو، تاپسیس. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |