![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > تاثیر مولفه های استراتژی های زنجیره تامین وفناوری زنجیره تامین بر رضایتمندی مشتریان و عملکرد شرکت
.: تاثیر مولفه های استراتژی های زنجیره تامین وفناوری زنجیره تامین بر رضایتمندی مشتریان و عملکرد شرکت تاثیر مولفه های استراتژی های زنجیره تامین وفناوری زنجیره تامین
بر رضایتمندی مشتریان و عملکرد شرکت زهرا قاسمی1*، امیرخانلری 2، حمیدرضا معصومی خلجی3 1- کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه مجازی نورطوبی 2- استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 3- کارشناسی ارشد مهندسی فن آوری اطلاعات، تهران
Z.ghassemiii62@gmail.com *
ارسال: دی ماه 97 پذیرش: بهمن ماه 97 چکیده
تشدید صحنه رقابت جهانی در محیطی که به صورت دائم در حال تغییر است شرکت ها و سازمان ها برای اینکه بتوانند جایگاه رقابتی خود را در عرصه های جهانی حفظ کنند و برای زیست و بقا در بازارهای رقابت ملی و جهانی نیازمند به کار گیری استراتژی های مناسب هستند. گسترش بازارها، دخیل شدن سلیقه های متفاوت مصرف کنندگان، رقابت را از سطح مابین شرکت ها به سطح مابین زنجیرهای تامین کشانده و تمرکز بر بهبود عملکرد شرکت ها تنها مسیر دستیابی به مزایای رقابتی در بازارهای جهانی کسب و کار و کسب رضایتمندی در بین مصرف کنندگان شده است. مدیریت زنجیره تامین برنامه ریزی ، سازمان دهی رهبری، کنترل فرایند برقراری ارتباطی یک شرکت برای تامین نیازها و مواد مورد نیاز خود با تامین کنندگان مربوطه ایجاد می کند(فقهی فرهمند،1389). هماهنگ سازی نظام مند و راهبردی بخش های سنتی کسب و کار و تاکتیک هایی این بخش با هدف بهبود عملکرد شرکت ها و کل زنجیره تامین(دویت و همکاران،2001) . مدیریت زنجیره تامین هماهنگ سازی تولید، موجودی، محل و موقعیت حمل و نقل در بین اجزای یک زنجیره به منظور رسیدن به بهترین ترکیب پاسخ دهی و کارایی برای بازار مورد نظر است(هوگس،2008). در این مقاله دوعامل استراتژی و فناوری زنجیره تامین بر روی عملکرد شرکت و رضایت مشتری مورد بررسی قرارگرفت. جامعه آماری این پژوهش را شرکت های تولیدی شهرک بهارستان تشکیل می دهد که دارای 150 شرکت فعال می باشد.با استفاده از جدول مورگان تعداد 104 نمونه انتخاب شده است. ابزار گرد آوری این تحقیق پرسشنامه های استاندارد بوده است که با استفاده از آن فرضیات پژوهش با استفاده از نرم افزار SPSS20 مورد آزمون قرار گرفت نتایج نشان داد که بین مولفه های فناوری و استراتژی رنجیره تامین و عملکرد و رضایت مشتری ارتباط معنادار وجود دارد و همچنین فناوری و استراتژی رنجیره تامین توانایی پیش بینی عملکرد و رضایت مشتری را دارد. کلمات کلیدی: فناوری زنجیره تامین، استراتژی زنجیره تامین، عملکرد شرکت، رضایتمندی مشتریان. |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |