![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسی علل تخریب لوله¬های انتقال بخار در یک موتورخانه نیمه¬صنعتی
.: بررسی علل تخریب لوله¬های انتقال بخار در یک موتورخانه نیمه¬صنعتی بررسی علل تخریب لوله های انتقال بخار در یک موتورخانه نیمهصنعتی
علی مصطفیپور1، سید سعادت میریان مهریان2، سید محمد جواد یوسفی شریک آباد3*
1- دانشجوی کارشناسی، بخش مهندسی مواد، دانشکده مهندسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران 2- دانشجوی کارشناسی ارشد خوردگی و حفاطت مواد، بخش مهندسی مواد، دانشکده مهندسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران 3- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد خوردگی و حفاطت مواد، مهندسی مواد، دانشکده مهندسی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایران
smjyousefi@gmail.com
ارسال: شهریور 97 پذیرش: مهر 97 چکیده
دراین پژوهش به بررسی علل تخریب قطعهی انتقال دهندهی سیال در سیستم انتقال آب موتورخانه بخار خوابگاه دانشگاه شیراز پرداخته شد، بدین منظور لولهی تخریب شدهی حامل آب داغ انتخاب شد. این قطعه پس از چهار سال کارکرد مداوم در این واحد، دچار خوردگی موضعی شدید و نشتی شده بود. جهت بررسی این موضوع، ابتدا بازرسی های چشمی، پس از اسیدشویی صورت گرفت. آنالیز رسوبات و ترکیب شیمیایی به ترتیب با آزمونهای پراش پرتو ایکس و کوانتومتری تعیین گردید. همچنین مطالعات ریزساختاری توسط میکروسکوپ نوری انجام گرفت برای تعیین نرخ خوردگی یکنواخت این قطعه، آزمون پلاریزاسیون تافل انجام شد. نتایج حاصل از این بررسیها نشان داد که اگرچه خوردگی یکنواخت این قطعه فلزی در این محیط بسیار کم بوده است ولی وجود عوامل تشدید کنندهی خوردگی موضعی مثل رسوبات هیدروکسیدی و اکسیدی عامل ایجاد کنندهی حفرهها و تخریب شدید این قطعه شده بود. کلمات کلیدی: علل تخریب، بویلر، موتورخانهی بخار، پلاریزاسیون تافل، خوردگی، پراش پرتو ایکس. |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |