![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی گروه خودروسازی سایپا
.: بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی گروه خودروسازی سایپا بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی گروه خودروسازی سایپا
محبوبه صادق پور1، یوسف غلامپور2
1- استادیار گروه مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قائم شهر، قائم شهر، ایران. 2- دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قائم شهر، قائم شهر، ایران.
alirezazarez1973@gmail.com
چکیده
تعهد سازمانی منجر به نتایج مطلوب سازمانی، همچون عملکرد بالاتر، ترک خدمت کمتر و غیبت کمتر خواهد شد و در يک زنجيره تأمين يکپارچه، شراکت استراتژيکي قوي با تأمين کنندگان، درك و پيش بيني آنها از نيازهاي توليدکننده را به منظور بهتر برآوردن نيازهاي متغير آن تسهيل خواهد کرد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی مدل تعهد کارکنان و مولفه های یکپارچگی زنجیره تامین بر عملکرد سازمانی در شرکت خودروسازی سایپا می باشد. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل کارکنان شرکت های کوچک و متوسط زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در استان مازندران در بهار سال 1397 در 9 شرکت زیرمجموعه این هلدینگ بزرگ، به تعداد 1614 نفر بوده و روش نمونه گیری بصورت نمونه گیری طبقه ای نسبی با فرمول کوکران و به تعداد 311 تعیین گردید. داده ها از طريق نرم افزارهایSPSS و AMOS مورد بررسی قرارگرفت. برای تحلیل داده ها از تحلیل عاملی تائیدی استفاده گردید.آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد، متغیر تعهد سازمانی بر ادغام تامین کننده، ادغام داخلی و عملکرد سازمانی، متغیر ادغام داخلی بر عملکرد سازمانی، متغیر ادغام تامین کننده بر جهت گیری ادغام خارجی و عملکرد سازمانی، متغیر اغام مشتری بر جهت گیری ادغام خارجی و عملکرد سازمانی و همچنین؛ جهت گیری ادغام خارجی بر عملکرد سازمانی، تاثیر معنادار و مثبتی داشته است. لذا فرضیه های اول، دوم، چهارم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم تحقیق، تایید گردید. در فرضیه های سوم، پنجم و ششم، متغیر تعهد سازمانی بر ادغام مشتری و متغیر ادغام داخلی بر متغیرهای ادغام تامین کننده و ادغام مشتری، فاقد تاثیر معنادار بوده، پس فرضیه های مذکور، رد گردید. در پایان با توجه به نتایج حاصل، به منظور ارتقاء عملکرد سازمانی، پیشنهاداتی کاربردی و قابل اجرا ارائه شده است. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |