![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسی عوامل موثر در بهبود اداره کلاس درس
.: بررسی عوامل موثر در بهبود اداره کلاس درس بررسی عوامل موثر در بهبود اداره کلاس درس
زهرا صالحی مبارکه دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان اصفهان، ایران
ارسال: تیر 97 پذیرش: مهر 97 چکیده امروزه پیشرفت کشورها، سازمان ها و موسسات کوچک و بزرگ درگرو علم و دانش بشری است. افزایش علم و دانش و تغییرات پرشتاب سبب شده است که سازمان ها، آموزش وپرورش را در راس برنامههای خود قرار دهند. معلمان محترم در هر جامعهای یک صنف پراهمیت بوده و دارای نقش ارزنده و قابل ملاحظهای میباشند.معلم درصورتی میتواند تدریس اثر بخش داشته باشد، که بتواند با شیوه های متعدد کلاس درس را مدیریت کند و تمام تمرکز وحواس دانش آموزان را به خود جلب کند. لذا اینجانب در این مجموعه قصد داشته شیوه ها و روشهای مدیریت کلاس درس را مورد بررسی قرار داده تا بتوانم چراغی در راه توسعه حرفه ای معلمان این مرز و بوم بیافروزم. روش تحقيق اين مقاله بصورت كتابخانه اي مي باشد. در اين مقاله سعي بر اين داشته تا با استفاده از كتب معتبر و همچنين استفاده از مقالات به روز علمي، مطالبي درخور استفاده، پيرامون مدیریت کلاس، گرد آوري شود. در این پژوهش ابتدا عوامل موثر بر مدیریت کلاس که شامل: ویژگی های شخصیت معلم، روش های تدریس معلم و استفاده از فنون تدریس می باشد، را مورد بررسی قرار داده شده است. در ادامه بحث به معرفی سبک های اداره کلاس که شامل: سبک اقتدار گرایانه(دموکراسی قانون مدار)؛ سبک مستبدانه(تحکم آمیز)؛ سبک آزادگذاری(بی عنان، آسان گیری)؛ است، پرداخته شده است.
کلید واژه: مدیریت کلاس، معلم، سبک اقتدار گرایانه، تدریس اثر بخش.
دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |