درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله شماره استاندارد بین المللی پیایندها شاپا: ISSN 2538-581X شماره مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: 80437 صاحب امتیاز: گروه نخبگان دانشگاهی ایران دکتر سیامک حاجی یخچالی دکتر جعفر حیدری دکتر بابک جوادی دکتر مهیار جاوید روزی دکتر رضا ضیائی مؤید دکتر احمد طاهر شمسی دکتر سرور رمضانپور دکتر علیرضا باصحبت نوین زاده دکتر کیوان نارویی دکتر وحید خاکی زاده دکتر علی فرزادی دکتر بهروز بهنام دکتر عرفان صلاحی نژاد دکتر مریم اخوان خرازیان دکتر سعیده مزینانی دکتر راحله خادمیان دکتر اسلام رنجبر نوده دکتر مهناز ذاکری دکتر سیده زهرا مرتضوی دکتر رسول بهنام دکتر سید محمدرضا موسوی فرد مقالات منتشر شده جلد 1- شماره 1- دی 95 جلد 1- شماره 2 - اسفند 95 جلد 2 - شماره 1 - اردیبهشت 96 جلد 2 - شماره 2 - تیر 96 جلد 2- شماره 3- ویژه مرداد ماه 96 جلد 2 - شماره 4 - مهر ماه 96 جلد 2- شماره 5- آذر ماه 96 جلد 2- شماره 6- بهمن ماه 96 جلد 3- شماره 1-فروردین ماه 97 جلد 3- شماره 2- خرداد ماه 97 جلد 3 - شماره 3 - مرداد ماه 97 جلد 3- شماره 4 - مهر ماه 97 جلد 3- شماره 5- آذر ماه 97 جلد 3- شماره 6 - بهمن ماه 97 جلد 4-شماره 1- فروردین ماه 98 جلد 4 - شماره 2- خرداد ماه 98 جلد 4 - شماره 3 - مرداد ماه 98 جلد 4 - شماره 4 - مهر ماه 98 جلد 4 - شماره 5 - آذر ماه 98 جلد 4 - شماره 6 - بهمن ماه 98 جلد 5 - شماره 1 - فروردین 99 جلد 5 - شماره 2 - خرداد 99 جلد 5 - شماره 3 - مرداد 99 جلد 5 - شماره 4 - مهر 99 جلد 5 - شماره 5 - آذر 99 جلد 5 - شماره 6 - بهمن 99 جلد 6 - شماره 1 - فروردین 1400 جلد 6 - شماره 2 - خرداد ماه 1400 جلد 6 - شماره 3 - مرداد 1400 جلد 6 - شماره 4 - مهر 1400 جلد 6 - شماره 5 - آذر ماه 1400 جلد 6 - شماره 6 - بهمن 1400 جلد 7 - شماره 1 - فروردین 1401 جلد 7 - شماره 2 - خرداد 1401 جلد 7- شماره 3- مرداد ماه 1401 جلد 7- شماره 4- مهر ماه 1401 جلد 7- شماره 5- آذر ماه 1401 جلد 7- شماره 6- بهمن ماه 1401 جلد 8 - شماره 1- فروردین 1402 جلد 8- شماره 2- خرداد ماه 1402 جلد 8- شماره 3- مرداد ماه 1402 جلد 8- شماره 4- مهر ماه 1402 جلد 8- شماره 5- آذر ماه 1402 جلد 8- شماره 6- بهمن ماه 1402 آمار بازدید
بازدید امروز : 132 بازدید کل : 508973 کاربران آنلاین : 1 بازدید این صفحه : 788 |
صفحه اصلی > بررسی رابطه بین هویت برند با عوامل پرستیژبرند،اعتمادبرند،شباهت برند، تمایزبرند با رویکرد مدل ساختاری
.: بررسی رابطه بین هویت برند با عوامل پرستیژبرند،اعتمادبرند،شباهت برند، تمایزبرند با رویکرد مدل ساختاری بررسی رابطه بین هویت برند با عوامل پرستیژبرند،اعتمادبرند،شباهت برند، تمایزبرند با رویکرد مدل ساختاری
سید قاسم سلیمی زاویه1* 1-کارشناس ارشد مهندسی صنایع، مدیریت سیستم و بهره وری دانشگاه پیام نور تهران * sg.salimi@gmail.com ارسال: خرداد ماه 96 پذیرش: مرداد ماه 96
چکیده
یکی از مهمترین عوامل موثر بر موفقیت شرکت های تولیدی و خدماتی، برندهای کالاها و خدمات می باشد، منحصر به فرد ترین ویژگی برند ، هویت برند می باشد. شناسایی برند توسط مشتری به عنوان تعریف یک مشتری از خود به وسیله ی یک برند می باشد، این حس در واقع جستجوی فرد برای دستیابی به معنایی است که بتواند هویت فرد را در بازار برندها به عرصه ی ظهور برساند. اهميت مفهوم برند در خريد مشتريان به حدي است كه برخي از صاحبنظران از آن به عنوان يك محصول كامل ياد كرده و معتقدند بسياري از اوقات مشتريان در عوض آنكه محصولي را خريداري نمايند، برندها را ميخرند. از اين رو شناخت عوامل موثر بر اين انتخاب و بررسي ويژگيه هاي خاص برند اهميتي دو چندان يافته و انجام تحقيقات متنوعي را در اين زمينه ضرورت ميبخشد. تحقيق حاضر نيز با اين هدف و تحت عنوان بررسي رابطه بین تعیین هویت مشتری به وسیله برند با عواملی چون ، پرستیزبرند، اعتماد برند، شباهت برند، تمایز برند به انجام رسيده است. تحقيق حاضر از لحاظ روش پيمايشي، توصيفي و از لحاظ هدف ساختاري كاربردي دارد. جامعه آماری تحقیق 200 نفر از مشتریان برند موبایل سامسونگ در سطح شهر تهران می باشد. ابزار جمع آوری داده از طریق پرسشنامه می باشد. داده های جمع آوری شده با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار لیزرل تحلیل شده است. طبق نتایج بدست آمده از روش مدل معادلات ساختاری بین تعیین هویت مشتری به وسیله برند و عوامل پرستیژبرند، اعتمادبرند، شباهت برند و تمایزبرند رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد کلمات کليدي: هویت برند، پرستیژ برند،اعتماد برند، شباهت برند، تمایز برند، مدل معادلات ساختاری. دانلود مقاله : |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |