![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بهینه سازی راندمان موتور القایی شار محوری تک فاز خازن دایم یک طرفه به کمک الگوریتم ژنتیک
.: بهینه سازی راندمان موتور القایی شار محوری تک فاز خازن دایم یک طرفه به کمک الگوریتم ژنتیک
بهینه سازی راندمان موتور القایی شار محوری تک فاز خازن دایم یک طرفه به کمک الگوریتم ژنتیک حسین زنگویی*1 ، امیر اسمعیلی ابهریان2، علی بوبه رژ3* 1- دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق-قدرت موسسه آموزش عالی ادیبان گرمسار،گرمسار،ایران 2-گروه مهندسی کنترل، دانشکده برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار،گرمسار، ایران 3-کارشناس ارشد مهندسی برق-قدرت دانشگاه صنعتی شاهرود،شاهرود، ایران *aliboobehrej@gmail.com ارسال: خرداد ماه 96 پذیرش: تیرماه 96 خلاصه
کاربرد روز افزون موتور های شارمحوری و به خصوص نوع تکفاز خازن دایم ومساله ی راندمان پایین آن، باعث اهمیت مساله بهینه سازی این نوع موتورها گردیده است. در این مقاله، ضمن معرفی الگوریتم کلاسیک طراحی این نوع موتورها و معرفی اجمالی روش الگوریتم ژنتیک، از این الگوریتم که یک روش بهینه سازی هوشمند و تصادفی است، جهت طراحی بهینه استفاده شده است. بدین منظور یک موتور القایی تک فاز شار محوری خازن دائم یک طرفه، که کاربرد قابل توجهي در سيستمهاي تهويه مطبوع دارد، انتخاب شده است. در ادامه به وسیله استفاده از فرمول های طراحی این نوع موتورها و به کمک مدار معادل حالت دائمی پیشنهادی، بهینه سازی راندمان، با استفاده از نرم افزار متلب انجام شده است، و نتایج حاصله از نمودارهای گشتاور سرعت، بازده و ضریب توان با نتایج روش طراحی کلاسیک و موتور در حال ساخت در کارخانه، مقایسه گردیده است و نتایج حاصله از آن بیان شده است. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |