![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسی انتخاب بازی های ریاضی در بین دانش آموزان ابتدایی شهرستان بهشهر توسط مدل اندازه گیری رش
.: بررسی انتخاب بازی های ریاضی در بین دانش آموزان ابتدایی شهرستان بهشهر توسط مدل اندازه گیری رش بررسی انتخاب بازی های ریاضی در بین دانش آموزان ابتدایی شهرستان بهشهر توسط مدل اندازه گیری رش
شعله عطاﺋﯽ *1، رضا صباغی رستمی2، رقیه جلال شاهکوهی3
1- دکترای فناوری اطلاعات و علوم کمی در گرایش ریاضیات، مدرس ریاضی در دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر) و دبیرستانهای بهشهر در مازندران 2- مسئول پژوهشی دوره متوسطه خانه ریاضیات بهشهر، مدرس ریاضی در دبیرستانهای بهشهر در مازندران و مسئول خانه ریاضیات بهشهر 3- مدرس ریاضی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول
*sholehataei@gmail.com
ارسال: خرداد ماه 1400 پذیرش: مرداد ماه 1400 چکیده
در عصر حاضر با توجه به این که یافتن روش های آموزش ریاضی مناسب به کودکان بسیار دشوار است.بنابر این محققان آموزشی سعی می کنند دانش ریاضی را به زبان ساده و قابل فهم برای کودکان بیان کنند. آن ها بر این باورند که بکار گیری بازی های آموزشی برای درک بهتر مفاهیم ریاضی توجه نشده است. در این مقاله بازی هایی را که دانش آموزان برای یادگیری ریاضی انتخاب کرده اند مورد مطالعه قرار می دهیم. داده های اين مطالعه از بین دانش آموزان داوطلب دوره ابتدایی در مسابقه حل مساله شهرستان بهشهر ارزیابی گردیده است. در اين تحقیق یکی از سوالات پرسش نامه در ارتباط با بکارگیری بازی های مختلف برای یادگیری ریاضی بوده که سوالات به صورت دو گزینه ای طراحی شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها ابتدا مناسب بودن داده ها با مدل رش توسط Outfit ، Infit و نمودار ICC نشان داده می شود. سپس در نمودار رایت-رش دیده می شود ساعت مچی و تاس بیشترین کاربرد و بازی تایمر و سودوکو کم ترین کاربرد در یادگیری دانش آموزان را دارد و در این میان بکارگیری ماشین حساب و بازی های کارتی میانه است.این نتایج نشان می دهد که انتخاب بازی ها در بین دانش آموان ابتدایی یکسان نمی باشد. نتایج بدست آمده از تحقیق مذکور می تواند باعث ایجاد آگاهی بیشتر مدرسان و برنامه ریزان در بکارگیری انواع بازی های ریاضی موجود در آموزش ابتدایی شود. کلمات کليدي: بازی های ریاضی، یادگیری ریاضی، دانش آموزان ابتدایی، مدل اندازه گیری رش. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |