![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > تبیین ابعاد شایستگی های رفتاری مدیران پروژه در بستر مذاکرات الکترونیکی
.: تبیین ابعاد شایستگی های رفتاری مدیران پروژه در بستر مذاکرات الکترونیکی تبیین ابعاد شایستگی های رفتاری مدیران پروژه در بستر مذاکرات الکترونیکی
سامره جدیدالاسلامی 1، محمدحسین صبحیه *2
1- دانشجوی دکتری مدیریت پروژه و ساخت، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران 2- دانشیار، عضو هیئتعلمی، گروه مدیریت پروژه و ساخت، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
ارسال: اردیبهشت ماه 1400 پذیرش: خرداد ماه 1400 چکیده
امروزه اینترنت و فضای مجازی، نقش مهمی در برقراری ارتباطات ایفا کرده و فرصت بیشتری برای مذاکرات سریع و مؤثر؛ و تجزیهوتحلیل تبادل اطلاعات فراهم میکند. باتوجه به ماهیت متفاوت این نوع مذاکرات با نوع رایج و سنتی آن، برای تحقق مؤثر اهداف در مذاکرات غیرحضوری، شناسایی شایستگیها و الگوهای رفتاری، فنی و زمینهای مناسب برای مذاکرهکننده، ضروری است. برگزاری جلسات مذاکره غیرحضوری به دلایل متعدد ازجمله سهولت، بهرهوری بالا، کمرنگکردن مرزها و فاصلههای جغرافیایی و اخیراً لزوم حفظ فاصلهگذاری اجتماعی در پاندمی کرونا رو به افزایش هستند. تماسهای تصویری گروهی، جلسات آنلاین کمهزینه و ایمیل همگی به روشهای کارآمدی برای حفظ آمادگی جمعی گروههای مذاکرهکننده با همتایانشان در سازمانها و پروژهها تبدیلشدهاند. علیرغم وجود فهرستی از شایستگیهای مؤثر بر موفقیت پروژه که اکتساب آنها برای مدیران حرفهای ضروری است؛ اما اینکه در بستر مذاکرات غیرحضوری کدامیک از شایستگیها برای مدیر پروژه ضروریتر بوده؛ یا نیاز به تغییر دارند و یا چه شایستگیهای جدیدی لازم است، همچنان جای سؤال دارد. لذا هدف این پژوهش تبیین ابعاد شایستگیهای رفتاری مدیران پروژه در بستر مذاکرات غیرحضوری میباشد. در این پژوهش شایستگیهای رفتاری مدیر پروژه در مذاکرات الکترونیکی با استفاده از مرور سیستماتیک ادبیات با رویکرد تحلیل محتوای کیفی و مصاحبههای نیمهساختاریافته با مدیران پروژه شناساییشده؛ و ابعاد و ویژگیهای آن تبیین گردید. تمرکز روی مهارتهای لازم و کاربرد فناوریهای جدید سبب افزایش بهرهوری و اثربخشی مذاکرات غیرحضوری خواهد شد. همچنین از دستاوردهای این پژوهش میتوان به دستهبندی ویژگیهای مذکور در سه مقوله مهارتهای رفتاری تکنیکی، ادراکی و بینفردی اشاره کرد. کلمات کليدي: شایستگیهای رفتاری، مدیر پروژه، مذاکره الکترونیکی، مذاکره مجازی، مذاکره غیرحضوری، پاندمی دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |