![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > تحلیل عددی جریان در انژکتور برخوردی موتور سوخت مایع موشک
.: تحلیل عددی جریان در انژکتور برخوردی موتور سوخت مایع موشک تحلیل عددی جریان در انژکتور برخوردی موتور سوخت مایع موشک
عبدالعلی رمضانی1*، مهرداد بزاز زاده2، فاطمه قدیری مدرس3 1- کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، تبدیل انرژی، مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر،اصفهان، ایران 2- دانشیار مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شاهین شهر، اصفهان، ایران 3- استادیار مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شاهین شهر، اصفهان، ایران
abdolali.ramezani@yahoo.com*
ارسال: بهمن ماه 95 پذیرش: اسفند ماه 95 خلاصهپایداری احتراق و عملکرد پیشرانه ها به شدت به فرایند اتمیزاسیون و اختلاط سوخت و اکسیدکننده در موتورهای سوخت مایع موشک بستگی دارد که این اختلاط توسط انژکتور انجام می گیرد. انواع مختلفی از انژکتور وجود دارد که معمولاً نوع برخوردی آن برای موتورهای موشک ترجیح داده می شود.. هدف در این پژوهش افزایش ناپایداری ورق مایع ، و به دنبال آن افزایش اتمیزاسیون می باشد. برای شبیه سازی انژکتور برخوردی، از نرم افزار متن باز OpenFoam 2.2.0 استفاده شده است. از روش VOF برای تعقیب سطح مشترک فاز مایع و گاز و همچنین از روش AMR برای شبکه سازی مسأله استفاده شده است. در این تست سرد، از آب به عنوان فاز مایع و از هوا به عنوان فاز گازی استفاده شده است. همچنین در این بررسی، از اثرات توربولانس صرف نظر شده است. در این پژوهش، از سرعت نوسانی ورودی و همچنین از پروفیل سرعت سهموی ورودی استفاده شده است. مشاهده شده است که با افزایش فرکانس سرعت نوسانی ، ورق مایع ناپایدار تر می شود. در حالی که افزایش دامنه سرعت نوسانی ، تأثیری در افزایش ناپایداری ورق مایع ندارد. همچنین نشان داده شده است که پروفیل سرعت سهموی نسبت به پروفیل سرعت یکنواخت، ورق مایع تشکیل شده را ناپایدار تر می کند. کلمات کليدي: انژکتور برخوردی، موتور های سوخت مایع موشک، اتمیزاسیون، روش VOF. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |