![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > طراحی مدل سنجش رضایت شهروندان از عملکرد طرح¬های عمرانی شهرداری تهران (مورد مطالعه: شهرداری منطقه 5 تهران)
.: طراحی مدل سنجش رضایت شهروندان از عملکرد طرح¬های عمرانی شهرداری تهران (مورد مطالعه: شهرداری منطقه 5 تهران) طراحی مدل سنجش رضایت شهروندان از عملکرد طرحهای عمرانی شهرداری تهران
سید حسین هاشمی نسب دانشجوی دکترای تخصصی، جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، تهران، ایران ارسال: مهر ماه 99 پذیرش: مهر ماه 99 چکیده
شهرداری یکی از نهادهای جامعهی مدنی است که در قانون اساسی در چارچوب حاکمیت در عرصههای اجتماعی، محلی و شهری جزو ساختار توسعهای و مشارکتی کشور محسوب میشود. شهرداری یکی از ضرورتهای نظام اجتماعی است، که الزاماً با ساختاری که تنها از طریق مداخله مردم امکانپذیر است نمایان میگردد. خدمات عمومی یکی از ابعاد زندگی شهروندان است؛ که سطح کیفی آن سطح رضایتمندی را تعیین میکند. در محیط شهری، کیفیت خدمات و سهولت دسترسی به خدمات از متغیرهای تعیینکننده رضایتمندی است. این امر از طریق سنجش میزان رضایتمندي شهروندان و معرفت مناسب و واقعی از خویشتن و چالشهاي موجود و نقاط قوت و ضعف، تهدیدها و فرصتهاي احتمالی امکانپذیر است. هدف از انجام مقاله حاضر طراحی مدل سنجش رضایت شهروندان از عملکرد طرحهای عمرانی در منطقه 5 تهران است. بدین منظور پس از مرور دقیق مبانی نظری و پیشینه پژوهش ابعاد و شاخصهای سنجش رضایت شهروندان از عملکرد شهرداریها شناسایی و با نظر خبرگان منطقه 5 مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. سپس پرسشنامه بین 150 نفر از شهروندان منطقه 5 توزیع گردید. نتایج حاکی از میزان تأثیرگذاری ابعاد عمرانی، خدمات شهری، نظارتی و فرهنگی – اجتماعی بر میزان رضایت شهروندان از عملکرد طرحهای عمرانی میباشد. کلمات کليدي: سنجش رضایت، شهروندان، طرحهای عمرانی، شهرداری تهران، عملکرد. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |