![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > سنجش دیدگاه دانش آموزان در حل مساله پاسخ باز الیمپیاد ریاضی با نمودار رایت-رش
.: سنجش دیدگاه دانش آموزان در حل مساله پاسخ باز الیمپیاد ریاضی با نمودار رایت-رش سنجش دیدگاه دانش آموزان در حل مساله پاسخ باز الیمپیاد ریاضی با نمودار رایت-رش
شعله عطاﺋﯽ
دکترای فناوری اطلاعات و علوم کمی در گرایش ریاضیات مدرس ریاضی در دانشگاه علم و فناوری مازندران(بهشهر) و دبیرستانهای بهشهر در مازندران مسوول پژوهشی دوره متوسطه خانه ریاضیات بهشهر
sholehataei@gmail.com ارسال: فروردین ماه 99 پذیرش: فروردین ماه 99 چکیده
امروزه آموزش ریاضیات در زندگی ما ، نقش مهمی دارد و دربردارنده فرصتهایی برای اکتشاف خلاقانه پدیده ها و حل مسایل علمی است. بنابر این اهمیت مسایل دنیای واقعی در برنامه ریزی آموزش ریاضی و یادگیری ریاضیات مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، تحقیقات تجربی زیادی که چگونگی و چرایی استفاده از ارتباطات دنیای واقعی در آموزش ریاضی را نشان دهد مورد بررسی قرار نگرفته است. با توجه به اینکه عوامل بسیاری در بهبود یادگیری و بالا بردن سطح آن موثر میباشند. در این مقاله نقش عوامل مهم آموزشی مانند خلاقیت، کار تیمی، برنامه های آموزشی مدارس از دیدگاه دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه الیمپیاد 1397 با طراحی کشور هلند بررسی میشود. برای بررسی تاثیرات عوامل موثر مذکور یک مسئلة باز پاسخ ریاضی مربوط به دنیای واقعی (واکسیناسیون هوشمند) به دانش آموزان شرکت کننده داده شد تا به این وسیله دیدگاه دانش آموزان بعد از اتمام حل مسئله در دنیای واقعی مورد بررسی قرار گیرد. در این پژوهش 89 دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم شـهرستان بهشهر در36 تیم 3 نفره مورد مطالعه قرار گرفتند .برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار Winsteps و مدل رش استفاده شده است. براساس نتایج آماره Infit وOutfit در Mean Square و Z-Standard تحليل مولفه های اصلی میتوان چنين نتيجه گرفت داده ها متناسب مدل رش برای اندازه گیری میباشند. نتایج حاصل از مطالعه نشان داد که دانش آموزان شرکت کننده مورد مطالعه نظر مثبتی به حل مساله در زندگی واقعی با بکارگیری مدلهای ریاضی دارند. همچنین یافته های حاصل نشان میدهد که محتوای درسی دانش آموزان متمرکز به کاربرد ریاضیات در دنیای واقعی نبوده است و آموزش ریاضی در مدارس پاسخگوی نیاز آنها در اینگونه مسایل نمیباشد. نتایج بدست آمده از عوامل مذکور میتواند باعث ایجاد انگیزه بیشتر در مدرسان و برنامه ریزان، براي بازنگري در برنامه هاي آموزشی واصلاح روشهاي موجود در مدارس شود. کلمات کليدي: مسایل پاسخ باز ریاضی،کار تیمی دانش آموزان، برنامه آموزشی، مدلهای ریاضی در دنیای واقعی، نمودار رایت-رش. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |