درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله شماره استاندارد بین المللی پیایندها شاپا: ISSN 2538-581X شماره مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: 80437 صاحب امتیاز: گروه نخبگان دانشگاهی ایران دکتر سیامک حاجی یخچالی دکتر جعفر حیدری دکتر بابک جوادی دکتر مهیار جاوید روزی دکتر رضا ضیائی مؤید دکتر احمد طاهر شمسی دکتر سرور رمضانپور دکتر علیرضا باصحبت نوین زاده دکتر کیوان نارویی دکتر وحید خاکی زاده دکتر علی فرزادی دکتر بهروز بهنام دکتر عرفان صلاحی نژاد دکتر مریم اخوان خرازیان دکتر سعیده مزینانی دکتر راحله خادمیان دکتر اسلام رنجبر نوده دکتر مهناز ذاکری دکتر سیده زهرا مرتضوی دکتر رسول بهنام دکتر سید محمدرضا موسوی فرد مقالات منتشر شده جلد 1- شماره 1- دی 95 جلد 1- شماره 2 - اسفند 95 جلد 2 - شماره 1 - اردیبهشت 96 جلد 2 - شماره 2 - تیر 96 جلد 2- شماره 3- ویژه مرداد ماه 96 جلد 2 - شماره 4 - مهر ماه 96 جلد 2- شماره 5- آذر ماه 96 جلد 2- شماره 6- بهمن ماه 96 جلد 3- شماره 1-فروردین ماه 97 جلد 3- شماره 2- خرداد ماه 97 جلد 3 - شماره 3 - مرداد ماه 97 جلد 3- شماره 4 - مهر ماه 97 جلد 3- شماره 5- آذر ماه 97 جلد 3- شماره 6 - بهمن ماه 97 جلد 4-شماره 1- فروردین ماه 98 جلد 4 - شماره 2- خرداد ماه 98 جلد 4 - شماره 3 - مرداد ماه 98 جلد 4 - شماره 4 - مهر ماه 98 جلد 4 - شماره 5 - آذر ماه 98 جلد 4 - شماره 6 - بهمن ماه 98 جلد 5 - شماره 1 - فروردین 99 جلد 5 - شماره 2 - خرداد 99 جلد 5 - شماره 3 - مرداد 99 جلد 5 - شماره 4 - مهر 99 جلد 5 - شماره 5 - آذر 99 جلد 5 - شماره 6 - بهمن 99 جلد 6 - شماره 1 - فروردین 1400 جلد 6 - شماره 2 - خرداد ماه 1400 جلد 6 - شماره 3 - مرداد 1400 جلد 6 - شماره 4 - مهر 1400 جلد 6 - شماره 5 - آذر ماه 1400 جلد 6 - شماره 6 - بهمن 1400 جلد 7 - شماره 1 - فروردین 1401 جلد 7 - شماره 2 - خرداد 1401 جلد 7- شماره 3- مرداد ماه 1401 جلد 7- شماره 4- مهر ماه 1401 جلد 7- شماره 5- آذر ماه 1401 جلد 7- شماره 6- بهمن ماه 1401 جلد 8 - شماره 1- فروردین 1402 جلد 8- شماره 2- خرداد ماه 1402 جلد 8- شماره 3- مرداد ماه 1402 جلد 8- شماره 4- مهر ماه 1402 جلد 8- شماره 5- آذر ماه 1402 جلد 8- شماره 6- بهمن ماه 1402 جلد 9- شماره 1- فروردین ماه 1403 آمار بازدید
بازدید امروز : 75 بازدید کل : 514852 کاربران آنلاین : 1 بازدید این صفحه : 210 |
صفحه اصلی > Consciousness–Raising Tasks vs. Input Enrichment Tasks on Iranian EFL Learners’ Grammar Acquisition
.: Consciousness–Raising Tasks vs. Input Enrichment Tasks on Iranian EFL Learners’ Grammar Acquisition Consciousness–Raising Tasks vs. Input Enrichment Tasks on Iranian EFL Learners’ Grammar Acquisition
Abbas Badri Eyle zoleh1*, Golnaz Badri2, Maryam Badri3 1-English language department, Payame nour University, Kangavr, Iran 2,3-Alzahra high school, Kangavar, Iran
Received: January 2020 Accepted: February 2020 Abstract The present study was an attempt to investigate the effects of consciousness–raising tasks and input enrichment tasks on learners’ grammar acquisition. To this purpose, two intact groups (number of each was 17) were chosen. One group was considered as the experimental group and the second group was considered as the control group of the study. Some grammatical features were taught through consciousness–raising tasks to the experimental group and the control group was taught the grammatical structures through input enrichment tasks. The results of statistical procedures and Independent pair T-test showed no significant difference between the means of the groups. The findings support the arguments regarding the importance of both tactics in grammar learning but they had different impacts on learners. Consciousness-raising involves an attempt to equip the learners with declarative or explicit knowledge. Input enrichment task equipped learners with procedural or implicit knowledge. The researchers suggested other researchers and teachers applying these approaches in order to promote learners’ grammar and to achieve further findings. Key words: Consciousness–raising tasks, input enrichment, grammar acquisition, declarative knowledge, procedural knowledge. دانلود مقاله : |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |