![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > مروری بر تحولات اخیر در سیستم¬های پیشنهاد دهنده¬ی فیلتر مشارکتی
.: مروری بر تحولات اخیر در سیستم¬های پیشنهاد دهنده¬ی فیلتر مشارکتی مروری بر تحولات اخیر در سیستمهای پیشنهاد دهنده فیلتر مشارکتی
زهرا کرباسی معروف1*، حسن شاکری2، حمیدرضا محروقی3
1- دانشجوی ارشد ، دانشکده مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) 2- استادیار ، گروه مهندسي كامپيوتر، دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد 3- استادیار ،گروه مهندسي كامپيوتر، دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)
ارسال: اردیبهشت ماه 98 پذیرش: خرداد ماه 98 چکیده
سیستمهای پیشنهاد دهنده ابزارها و تکنیکهایی هستند که در فرآیند تصمیمگیری به پیشبینی علایق کاربران، توصیه قلم دادههای متناسب و نزدیک به سلائق کاربر نیز میپردازد. با افزایش رو به رشد حجم دادهها، اهمیت وجود سیستمهای پیشنهاد دهنده، که قادر به پالایش دادهها و ارائه توصیه هستند، به شدّت احساس میشود. سیستمهای پیشنهاد دهنده فیلترمشارکتی توانستهاند نسبت به سایر مدلهای موجود از نتایج بهتری بهرهمند شوند. در این سیستمها علاوه بر یافتن تشابهات موجود بین کاربران و یا قلم دادهها میتوان از احساسات، عوامل فیزیکی و محیطی، امنیتی، رخدادها و تمام مواردی که میتوانند به نحوی تاثیرگذار باشند بهره برد. در این مقاله، مروری بر تحولات سیستمهای پیشنهاد دهنده در سالهای اخیر ارائه میشود. در این راستا ابتدا به دستهبندی انواع روشهای موجود و مشکلات این سیستمها و سپس به بیان مقالات اخیر آن بهخصوص سیستمهای پیشنهاد دهندهی مبتنی بر فیلتر مشارکتی میپردازیم. هدف و سوال اصلی که میتوان مطرح کرد این است که آیا سیستمهای پیشنهاد دهنده در طی این سالها توانستهاند تا جایگاه مناسب خود را بیابند و اعتماد لازم را در بین جوامع و حوزههای مختلف جلب نمایند؟ کلمات کليدي: سیستمهای پیشنهاد دهنده، فیلتر مشارکتی، شباهت، خوشهبندی، اعتماد. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |