![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > مطالعه عددی یک هاورکرافت جهت دست یابی به یک پروفیل مناسب برای قطعه انتقال دهنده جریان هوا به داخل کانال جانبی
.: مطالعه عددی یک هاورکرافت جهت دست یابی به یک پروفیل مناسب برای قطعه انتقال دهنده جریان هوا به داخل کانال جانبی مطالعه عددی یک هاورکرافت جهت دست یابی به یک پروفیل مناسب برای قطعه انتقال دهنده جریان هوا به داخل کانال جانبی
حسین صادقی1، مهرشاد یساری2 ، محسن پورفلاح 3*، محمد ملا علیپور4 ، احمدعلی ربیع نتاج درزی 5 1- دانشجوی ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه علوم و فنون مازندران 2- دانشجوی ارشد مهندسی مکانیک، دانشگاه علوم و فنون مازندران 3- استادیار مهندسی مکانیک، دانشگاه علوم و فنون مازندران 4- استادیار مهندسی مکانیک، دانشگاه مازندران 5- استادیار مهندسی مکانیک، دانشگاه مازندران
* m.pourfallah@ustmb.ac.ir
ارسال: اردیبهشت ماه 98 پذیرش: خرداد ماه 98 چکیده
اساس کلی کار یک هاورکرافت این است که بر روی لایه ای از هوا حرکت می کند. این کار با استفاده از یک پروانه محقق می شود که هوای بیرونی را به درون محفظه هوا می کشد و سپس آن هوا را از طریق نازل هایی که بر روی رینگ های حلقوی در سرتاسر کفه مسطح هاورکرافت سوار شده ا ند به بیرون می راند. این هوای خروجی سپس به زمین برخورد می کند و در نتیجه از لبه های اطراف هاورکرافت فرار می کند. استفاده از این پروانه موجب پیدایش یک ناحیه با فشار هوای کم در بالای هاورکرافت و یک ناحیه با فشار هوای بیشتر در زیر هاورکرافت می شود. این اختلاف فشار باعث تولید نیروی بالا برنده می شود. آنالیز عددی سه بعدی انتقال جریان هوای آشفته تراکم ناپذیر در حالت دائمی از دریچه ورودی به داخل کانال در این مقاله با استفاده از نرم افزار انسیس- فلوئنت صورت گرفته است. نتایج برای کانتورهای فشار ، سرعت و منحنی نیروی لیفت برای پروفیل های قطعه هادی جریان از درجه دو و سه بررسی شدهاند که در نهایت می توان به توزیع متوازنتر فشار و نیروی لیفت پروفیل درجه سه نسبت به درجه دو اشاره نمود. کلمات کليدي: هاورکرافت، قطعه انتقال دهنده جریان، کانال هوا، نیروی لیفت، دینامیک سیالات محاسباتی. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |