![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات (یک بررسی در ادبیات تحقیق)
.: مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات (یک بررسی در ادبیات تحقیق)
مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات (یک بررسی در ادبیات تحقیق)
مجید شعیبی کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، بازرس سازمان تامین اجتماعی استان خراسان رضوی
majid.shoeibi@ymail.com ارسال: آذر ماه 97 پذیرش: فروردین ماه 98
چكيده
در محیط رقابتی امروز، مدیریت کیفیت جامع ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﻳﻚ ﻓﻠﺴﻔﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ، ﺍﺑﺰﺍﺭﻱ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫـﺎ ﺑﻤﻨﻈـﻮﺭ ﺑﻘـﺎء در محیط تلقی می گردد. زیرا ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺟﺎﻣﻊ، سیستمی است که هدف اصلی آن افزایش کیفیت بوده و ﺑه عنوان ﻳﻚ ﻣﻨﺸﺎء ﻧﻮﺁﻭﺭﻱ در شرایط رقابتی سازمان ها بویژه سازمان های ارائه دهنده خدمات مورد اهمیت بوده و نقش بسزایی در رشد و بهبود آنها دارد. نوآوری خدمات بطور کلی شامل سه مولفه ی، ایجاد مجموعه ای منحصربفرد از مزایای خدمات ارائه شده، فراهم کردن مزایای جدیدتر به خدمت ارائه شده و ایجاد یک خدمت کاملا جدید به خدمات ارائه شده فعلی می باشد. تحقیقات و مطالعات تجربی نشان می دهند که یک رابطه مثبت و قوی بين مديريت کيفيت جامع و نوآوري وجود دارد. در این تحقیق پس از بررسی تعاریف و عناصر اساسی مدیریت کیفیت جامع به عوامل کلیدی موفقیت آن اشاره شد و سپس به بیان نقش نوآوری و جایگاه نوآوری خدمات در سازمان ها پرداخته و رابطه مدیریت کیفیت جامع و نوآوری خدمات مورد مطالعه قرار گرفت. یافته های تحقیق نیز حاکی از وجود جنبه های مشترک بسیاری بین مدیریت کیفیت جامع و نوآوری دارد که ما یکی از ویژگی های کلیدی آن یعنی کایزن را با نوآوری مورد مقایسه قرار دادیم. در نتیجه، مدیریت کیفیت جامع تا حدود زیادي یک امتیاز رقابتی برای سازمان فراهم می کند و مطالعات نوآوري، مديريت کيفيت جامع را به عنوان شکلي از نوآوري در نظر می گیرند و همچنین از ديدگاه نوآوري خدمات، مناسب بودن مديريت کيفيت جامع براي اداره نوآوري مي تواند ديدگاه اعمال اداري در سازمان هاي خدماتی نوآور را تقويت سازد. کلمات كليدي: مدیریت کیفیت جامع، نوآوری، خدمات، رقابت، TQM دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |