![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسی عددی تاثیر حفاری تونل خط 2 متروی تبریز بر ساختمان بیمارستان امیر المومنین
.: بررسی عددی تاثیر حفاری تونل خط 2 متروی تبریز بر ساختمان بیمارستان امیر المومنین بررسی عددی تاثیر حفاری تونل خط 2 متروی تبریز بر ساختمان بیمارستان امیر المومنین
سیاوش پیرعلیلو 1، جواد غفاری 2* 1- کارشناس ارشد ژئوتکنیک داشگاه آزاد واحد مرند 2- استادیار گروه عمران دانشگاه تبریز
j.ghaffari@tabrizu.ac.ir *
ارسال: دی ماه 97 پذیرش: بهمن ماه 97 چکیده
در مناطق پر جمعیت شهری مسیر تونلهای مترو به ناچار از زیر و یا از جوار ساختمانهای موجود عبور می کند که در بعضی موارد فاصله بین تاج تونل و پی ساختمان بسیار کم می باشد و ساختمانها قبلا بدون پیش بینی های لازم جهت احداث خط مترو و امثال آن احداث شده است. در صورتی که حفاری تونل با کنترل و پیش بینی های لازم انجام نگیرد باعث ایجاد جابجاییها و تغییر شکلهایی در سطح زمین شده و آسیبهای سازه ای بر ساختمانهای اطراف وارد می کند. در این تحقیق پس از بررسی نشست سطح زمین ناشی از احداث ساختمان قبل و بعد از احداث تونل مترو با استفاده از روش تحلیل عددی و محاسبه میزان جابجاییها ناشی از نشست و آسیب های احتمالی مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعه موردی بررسی عددی حفاری تونل خط 2 تبریز بر ساختمان بیمارستان امیر المومنین در نظر گرفته شده است . برای انجام تحلیلهای عددی از نرم افزار PLAXIS 3D TUNNEL استفاده شده است. نتایج حاصل از مدل سازي عددي نشان می دهد که با افزایش سطح مقطع پی ساختمان های که بعدا احداث می شوند نشست پی آن ها کمتر و یکنواخت تر خواهد بود ,و بررسی های نشست سطحی نشان می دهد که با افزایش عمق تونل نیز ، نشست های محاسبه شده به روش عددی نیز کاهش پیدا می کند و محدوده کانتور های تاثیر حفاری نیز بیشتر می شود ودر ضمن میزان نشست ناشی از حفاري تونل محدوده مورد مطالعه تائیر قابل ملاحظه ای بر ساختمان بیمارستان ندارد. کلمات کلیدی: حفاری تونل مترو، نشست سطحی، نرم افزار Plaxis 3D Tunnel، متروي تبریز. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |