![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسی رابطه هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند
.: بررسی رابطه هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند بررسی رابطه هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند
کاظم احمدی فرد 1*، امیر خانلری2، حمیدرضا معصومی خلجی3 1-دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه مجازی نورطوبی 2-استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران 3- کارشناسی ارشد مهندسی فن آوری اطلاعات
K-ahmadifard@agri-bank.com *
ارسال: دی ماه 97 پذیرش: بهمن ماه 97 چکیده
این پژوهش با هدف بررسی بررسی رابطه هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با قصد خرید با توجه به نفش واسطه گری ترجیح برند انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از منظر ماهیت و روش، پژوهشی نوصیفی پیمایشی از نوع همبستگی به شمار می رود برای گرد آوری داده ها در پژوهش حاضر از پرسشنامه های: 1-هویت برند از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجش ارائه شده به وسیله کلر(1389)، 2- ارزش درک شده از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجش ارائه شده به وسیله یانگ و پترسون (2004) 3- قصد خرید از طریق پرسشنامه و با طیف 5 نقطه ای لیکرت و با استفاده از ابزار سنجشی که به وسیله مرادی و زارعی (2011) و جلیل وند و همکاران(2011) ، 4- رضایتمندی برند که به وسیله الیور(1989) ، 5- ترجیح برند که به وسیله چانگ و لیو (2009) ارائه شده است، اندازه گیری شدند. جامعه ی آماري اين تحقيق جهت گرد آوری اطلاعات مورد نظر، شامل کلیه افراد ساکن شهرک اکباتان مي باشد که از محصولات تک، مهرام و صحت استفاده می کنند و تعداد آن ها تقریبا برابر 4400 نفر می باشد. براساس جدول مورگان تعداد نمونه در پژوهش حاضر 380 نفر محاسبه شد که به روش تصادفی انتخاب شده اند و از محصولات مهرام، تک ماکارون، و شامپوهای صحت استفاده نموده اند . در راستای تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها و آزمون فرضیات از روش بررسی معادلات ساختاری بر مبنای حداقل مربعات جزئی و از نرم افزار 3 Smart Plsاستفاده شد. یافته های این پژوهش نشان دارد که بین هویت برند، ارزش ادراک شده و رضایتمندی از برند با ترجیح برند رابطه مثبت و معناداری وجود دارد همجنین نتایح نشان داد که ترجیح برند بر قصد خرید تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد. کلمات کلیدی: هویت برند، ارزش ادراک شده ، رضایتمندی از برند، قصد خرید، ترجیح برند. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |