![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > شناسایی فرصتهای اقتصادی ورزشهای ساحلی (مطالعه موردی: باشگاههای فوتبال ساحلی مازندران)
.: شناسایی فرصتهای اقتصادی ورزشهای ساحلی (مطالعه موردی: باشگاههای فوتبال ساحلی مازندران) شناسایی فرصتهای اقتصادی ورزشهای ساحلی (مطالعه موردی: باشگاههای فوتبال ساحلی مازندران)
علی محسنی فر1*، مرتضی دوستی2، سعید تابش3 1- کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه مازندران 2- دانشیار مدیریت ورزشی تربیت بدنی، دانشگاه مازندران 3- استادیار مدیریت ورزشی تربیت بدنی، دانشگاه مازندران
* Ali.mohsenifar1372@yahoo.com ارسال: آبان ماه 97 پذیرش: آذر ماه 97 چکیده در ميان ورزشها فوتبال پرطرفدارترين، پربینندهترین و هیجانانگیزترین رشته ورزشي در جهان محسوب میشود و كشور ما هم از اين قاعده مستثنا نيست؛ ازاینرو هدف از تحقیق حاضر شناسایی فرصتهای اقتصادی ورزشهای ساحلی مطالعه موردی باشگاههای فوتبال ساحلی مازندران می باشد. پژوهش حاضر، به روش توصیفی- تحلیلی است که ازنظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل نخبگان دانشگاهی، مدیران، مربیان، داوران و ورزشکاران، مدیران و کارشناسان اقتصادی استان مازندران بود که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و در دسترس نمونه پژوهش انتخاب شد. در مرحله اول تحقیق با استفاده از انجام مصاحبه با 25 نفر از جامعه آماری، فرصتهای اقتصادی شناسایی شد. در مرحله دوم و سوم، فرصتهای شناساییشده توسط گروه دلفی (25 نفر) بررسی شد؛ در این دو مرحله عواملی که حداقل 60 درصد دارای پاسخ مثبت بودند برای مرحله بعد باقی -ماندند. در مرحله نهایی رتبه بندی فرصتهای شناسایی شده در سه مرحله قبل با استفاده از پرسشنامه پنج گزینه ای لیکرت انجام شد. برای رتبه بندی فرصتها از آزمون فریدمن در قالب نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که ساحلی بودن استان و به تبع آن وجود زمین فوتبال ساحلی با میانگین رتبهای 58/25، مؤثرترین و همجواری با پایتخت با میانگین رتبهای 86/14، کم اثرترین فرصت اقتصادی باشگاههای فوتبال ساحلی مازندران میباشد؛ بنابراین به مدیران ورزشی کشور و استان مازندران پیشنهاد میگردد با توجه به اولویتهای ارائهشده در این تحقیق و تحقیقات مشابه اقدام به برنامهریزیهای استراتژیک نمایند تا درنهایت موجبات رشد و پیشرفت اقتصادی باشگاههای فوتبال ساحلی را شاهد باشیم. کلید واژه: کلمات کليدي: فرصت، فوتبال ساحلی، اقتصاد، مازندران. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |