![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسي جريان ترافيکي ناحيه تداخلي با استفاده از شبيه¬سازي
.: بررسي جريان ترافيکي ناحيه تداخلي با استفاده از شبيه¬سازي بررسي جريان ترافيکي ناحيه تداخلي با استفاده از شبيهسازي
کامران رحیم اف1، علی اکبری مطلق2*
1- استادیار گروه مهندسی عمران، دانشگاه پیام نور، واحد تهران شمال 2- دانشجوی دکترای مهندسی عمران- راه وترابری، دانشگاه پیام نور، واحد تهران شمال *aliam394@gmail.com
ارسال: مرداد 97 پذیرش: مهر 97 چکیده
ناحيه تداخلي از برخورد دو يا چند جريان ترافيكي كه در حال عبور از بزرگراه هستند به وجود ميآيد. با توجه به ايجاد تأخيرات، وجود برخورد در اين ناحيه از مشكلات آن ميباشد. جهت برطرف ساختن اين مشكلات نياز است تا با ابزارهاي مدلسازي ترافيكي بهينهترين طرح را جهت كاهش تأخيرات و برخوردها ارائه نمود. در اين مطالعه هدف تحليل و مقايسه روش HCM و FRESIM جهت مدلسازي ناحيه تداخلي بوسيله نرمافزار شبيهسازي FRESIM ميباشد. ابتدا آييننامههايHCM وDUTCH مورد بررسي قرار گرفت و براساس مقايسههاي صورت گرفته، آييننامه HCM براي سناريوهاي مختلف انتخاب شد و سناريوهاي مختلف ناحيه تداخلي براي آن اجرا گرديد. از سوي ديگر با شناخت پارامترهاي پرداخت نرمافزار FRESIM ، ناحيه تداخلي با استفاده از اين نرمافزار مدلسازي و كاليبره گرديد. آنگاه، با مقايسه نتايج حاصل از آن با نتايج حاصل از HCM نتيجهگيري شد كه اين نرمافزار قابليت محاسبه تأخيرات در بالادست و پاييندست ناحيه تداخلي را كه از ضعفهاي HCM ميباشد، داراست. از سوي ديگر اين نرمافزار با استفاده از مدلهاي دنبالهروي وسايل نقليه و تغيير باند وسايل نقليه علاوه بر مدلسازي طرح هندسي، توان مدلكردن رفتار رانندگان نواحي مختلف را داراست. در ادامه پيشنهاد ميشود كه براي سناريوهاي مختلف و با استفاده از نرمافزارهاي متنوع اين فرآيند ادامه يابد تا بتوان به مدل جامعي جهت حصول مشخصات جريان ترافيكي در ناحيه تداخلي دست يافت. كلمات كليدي : ناحيه تداخلي، HCM ، FRESIM ، شبيهسازي، كاليبراسيون، تغيير باند، دنبالهروي. |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |