![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > شبیهسازی عددی پدیده جوشش جریانی مادون سرد در راهگاه آب بستار موتور دیزل سنگین (دریایی)
.: شبیهسازی عددی پدیده جوشش جریانی مادون سرد در راهگاه آب بستار موتور دیزل سنگین (دریایی) شبیهسازی عددی پدیده جوشش جریانی مادون سرد در راهگاه آب بستار
موتور دیزل سنگین (دریایی)
مسیب قلی نیا*1، محسن پورفلاح2، حمید رضا چمنی3
1- دانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه علوم و فنون مازندران، بابل 2- استادیار، مهندسی مکانیک، دانشگاه علوم و فنون مازندران، بابل 3- دکتری، مهندسی مکانیک، دانشگاه علم وصنعت ایران، تهران
*m.gholinia1395@gmail.com
ارسال: دی ماه 96 پذیرش: بهمن ماه 96 خلاصه
یکی از مهمترین اهداف محققین، درحوزههاي مختلف از جمله صنایع خودرو سازی بهینه سازی طراحی سیستم های خنککننده بمنظور افزایش بازدهی وکوچک کردن سیستم های مورد استفاده در این صنایع میباشد، چراکه با افزایش بازدهی سیستم های خنککاری میتوان شار حرارتی بیشتری را در یک ابعاد خاص منتقل کرد و دمای کاری را تا حد مورد نظر پایین آورد. امروزه استفاده از پدیده جوشش به واسطۀ افزایش قابل توجهی که در ضرایب انتقال حرارت میدان جریان ایجاد میکند، یک راه موثر برای افزایش بازدهی سیستم خنککننده موتور میباشد. نکته قابل توجه در استفاده از پدیده جوشش وجود دمای بالا وکنترل نشده در اطراف راهگاههای خنککاری تعبیه شده در بستار و استوانه است، که محدودیت هایی را در حرکت سیال عامل ایجاد میکند. در این مقاله، به بررسی شار حرارتی عبوری از بدنه بستار يک موتور ديزل سنگين 16 استوانه(دریایی) با روش CFDسه بعدي با استفاده از نرمافزار ANSYS/Fluent می پردازیم. همچنین حل معادلات پديده جوشش مادون سرد بر اساس دو الگوي رايج چن و BDL در نرمافزار Maple-18 با روند ساده انجام شده است و تاثیر شاخصهای سرعت، دما و فشار سیال در زمان وقوع پدیدۀ جوشش بر انتقال حرارت ديواره راهگاه خنککاري مورد مطالعه قرارگرفته است. مقايسه شار حرارتي گذرنده از ديواره بستار در حالتهای با و بدون در نظر گرفتن پديده جوشش نشان ميدهد که رخداد پديده جوشش ميتواند به ميزان قابل توجهي شار حرارتي را افزايش دهد. کلمات کليدي: جوشش مادون سرد، شار حرارتي ، الگوی چن و BDL، موتور ديزل سنگين |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |