![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > ارزیابی و بررسی خرابی ها در روسازی آسفالتی راه ها و معابر شهری و مراحل اجرای فرآیند تعمیر و نگهداری از آن ها
.: ارزیابی و بررسی خرابی ها در روسازی آسفالتی راه ها و معابر شهری و مراحل اجرای فرآیند تعمیر و نگهداری از آن ها ارزیابی و بررسی خرابی ها در روسازی آسفالتی راه ها و معابر شهری و مراحل اجرای فرآیند تعمیر و نگهداری از آن ها
سید رضا سید محمودی1*، رضا شهری2 دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی ژئوتکنیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی جلفا، ایران. -*1 کارشناس ارشد مهندسی معماری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین المللی واحد جلفا، خوی، ایران. -2
* Syyedreza.mahmodi@gmail.com
ارسال: دی ماه 96 پذیرش: دی ماه 96
خلاصه شهرداری های کشور سالانه میلیاردها ریال بودجه عمرانی خود را صرف تهیه و اجرای پروژه های روسازی آسفالت می کنند. از سویی به دلیل عدم پاسخگویی ضوابط و استانداردها به نیازهای شهرداری ها، کیفیت اجرا و دوره عمر روسازی های آسفالتی در شهرها مطلوب نمی باشد.کاهش دوره عمر آسفالت به منزله از بین رفتن بخشی از سرمایه های شهرها و نیز هدر رفت منابع عمومی تلقی می شود. روش تحقیق تحلیلی و توصیفی بوده و با گرد آوری و استناد به مطالعات میدانی و کتابخانه ای انجام شده است. درصدد توسعه دانش طراحی و برنامه ریزی، و پیشگیری، ترمیم و نگهداری به موقع از خرابی های موجود در روسازی آسفالت معابر شهری بوده است. در تحقیق حاضر براساس برداشت های انجام شده از مشاهدات عینی، عکس برداری، و تحلیل آنها با در نظر گرفتن متخصصان مربوط در این زمینه، سعی در توسعه و گسترش روسازی های باکیفیت به همراه تعمیر و نگهداری صحیح روسازی می باشد.استفاده از مصالح و مواد مرغوب و استاندارد، استفاده از ماشین آلات مناسب و به کارگیری نیروی انسانی آموزش دیده، موجب خواهد شد تا کیفیت روسازی آسفالتی ارتقاء و دورۀ عمر آن افزایش یابد. حفاری های انجام شده در سطح معابر شهررا به عنوان مهم ترین عامل کاهش راحتی تردد و کیفیت خدمت دهی معابر را در سطح شهر پایین می آورد، که پس از آن خرابی های ناشی از لکه گیری دومین عامل مهم در این زمینه است. زیر سازی نامناسب و فقدان سیستم تصمیم گیری هماهنگ به موقع اجرای طرح های آسفالتی از عوامل تأثیر گذار دیگر می باشند. امروزه با گسترش تحصیلات عالی در کشور و عمومیت یافتن استفاده از ماشین آلات راه سازی و امکانات تأمین مصالح در نقاط مختلف کشور، باید روی کنترل کیفیت و روش های اجرایی تمرکز نمود.
واژگان کلیدی : روسازی آسفالتی، راه و معابر، خرابی، حفاری، تعمیر و نگهداری، روش های اجرایی. |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |