![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > بررسی تغییرات تأخیر در احتراق در اثر تغییر در شروع زاویهی پاشش سوخت در موتورهای دیزل
.: بررسی تغییرات تأخیر در احتراق در اثر تغییر در شروع زاویهی پاشش سوخت در موتورهای دیزل بررسی تغییرات تأخیر در احتراق در اثر تغییر در شروع زاویهی پاشش سوخت در موتورهای دیزل
هادی دستورانی1*، علی محمدیان2، صادق دستورانی3، محسن قاضیخانی4
1- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، مهندسی هوافضا، دانشگاه فردوسی مشهد 2- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه فردوسی مشهد 3- دانشجوی کارشناسی، مهندسی مکانیک، مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین 4- استاد، مهندسی مکانیک، دانشگاه فردوسی مشهد
* hadi_dast80@yahoo.com
ارسال: مرداد ماه 96 پذیرش: مهر ماه 96 چکیده
اولین دوره احتراق در موتورهای اشتعال تراکمی دوره تأخیر در اشتعال است. طول این دوره در عملکرد و کارایی موتور نقش بسزایی دارد. شناسایی و کنترل متغیرهایی که بر طول این دوره تأثیر دارند، در طراحی و بالا بردن عملکرد موتور بسیار حائز اهمیت است. در این تحقیق سعی بر آن شد تا با استفاده از نرم افزار AVL Fire تأثیر زاویه پاشش بر تأخیر در احتراق مشاهده شود. کمترین تأخیر در احتراق با پاشش در حدود 10 الی 15 درجه قبل از مرگ بالا رخ میدهد. افزایش تأخیر در احتراق ناشی از پاشش زود هنگام سوخت، به دلیل تغییر قابل توجه در فشار و دمای هوا رخ میدهد. اگر پاشش زودتر شروع شود، فشار و دمای هوا کمتر است و در نتیجه تأخیر در احتراق افزایش مییابد. قابل ذکر است که اگر چه با شروع پاشش در 348 درجه میل لنگ تأخیر در احتراق کم است ولی آغاز احتراق درست در مرگ بالا رخ میدهد. نتیجهی چنین احتراقی میتواند گرم شدن بیش از اندازهی گازهای خروجی از اگزوز که نشان دهندهی هدر رفتن بخش زیادی از انرژی احتراق است، باشد. پس تنها داشتن تأخیر در احتراق کم، نمیتواند مزیتی برای موتور باشد. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |