درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله شماره استاندارد بین المللی پیایندها شاپا: ISSN 2538-581X شماره مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: 80437 صاحب امتیاز: گروه نخبگان دانشگاهی ایران دکتر سیامک حاجی یخچالی دکتر جعفر حیدری دکتر بابک جوادی دکتر مهیار جاوید روزی دکتر رضا ضیائی مؤید دکتر احمد طاهر شمسی دکتر سرور رمضانپور دکتر علیرضا باصحبت نوین زاده دکتر کیوان نارویی دکتر وحید خاکی زاده دکتر علی فرزادی دکتر بهروز بهنام دکتر عرفان صلاحی نژاد دکتر مریم اخوان خرازیان دکتر سعیده مزینانی دکتر راحله خادمیان دکتر اسلام رنجبر نوده دکتر مهناز ذاکری دکتر سیده زهرا مرتضوی دکتر رسول بهنام دکتر سید محمدرضا موسوی فرد مقالات منتشر شده جلد 1- شماره 1- دی 95 جلد 1- شماره 2 - اسفند 95 جلد 2 - شماره 1 - اردیبهشت 96 جلد 2 - شماره 2 - تیر 96 جلد 2- شماره 3- ویژه مرداد ماه 96 جلد 2 - شماره 4 - مهر ماه 96 جلد 2- شماره 5- آذر ماه 96 جلد 2- شماره 6- بهمن ماه 96 جلد 3- شماره 1-فروردین ماه 97 جلد 3- شماره 2- خرداد ماه 97 جلد 3 - شماره 3 - مرداد ماه 97 جلد 3- شماره 4 - مهر ماه 97 جلد 3- شماره 5- آذر ماه 97 جلد 3- شماره 6 - بهمن ماه 97 جلد 4-شماره 1- فروردین ماه 98 جلد 4 - شماره 2- خرداد ماه 98 جلد 4 - شماره 3 - مرداد ماه 98 جلد 4 - شماره 4 - مهر ماه 98 جلد 4 - شماره 5 - آذر ماه 98 جلد 4 - شماره 6 - بهمن ماه 98 جلد 5 - شماره 1 - فروردین 99 جلد 5 - شماره 2 - خرداد 99 جلد 5 - شماره 3 - مرداد 99 جلد 5 - شماره 4 - مهر 99 جلد 5 - شماره 5 - آذر 99 جلد 5 - شماره 6 - بهمن 99 جلد 6 - شماره 1 - فروردین 1400 جلد 6 - شماره 2 - خرداد ماه 1400 جلد 6 - شماره 3 - مرداد 1400 جلد 6 - شماره 4 - مهر 1400 جلد 6 - شماره 5 - آذر ماه 1400 جلد 6 - شماره 6 - بهمن 1400 جلد 7 - شماره 1 - فروردین 1401 جلد 7 - شماره 2 - خرداد 1401 جلد 7- شماره 3- مرداد ماه 1401 جلد 7- شماره 4- مهر ماه 1401 جلد 7- شماره 5- آذر ماه 1401 جلد 7- شماره 6- بهمن ماه 1401 جلد 8 - شماره 1- فروردین 1402 جلد 8- شماره 2- خرداد ماه 1402 جلد 8- شماره 3- مرداد ماه 1402 جلد 8- شماره 4- مهر ماه 1402 جلد 8- شماره 5- آذر ماه 1402 جلد 8- شماره 6- بهمن ماه 1402 آمار بازدید
بازدید امروز : 42 بازدید کل : 507387 کاربران آنلاین : 1 بازدید این صفحه : 641 |
صفحه اصلی > بررسی نقش رسانه ها در مصرف پایدار
.: بررسی نقش رسانه ها در مصرف پایدار بررسی نقش رسانه ها در مصرف پایدار
روح اله نصیری 1*
1- کارشناس ارشد رشته مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ارسال: تیر ماه 96 پذیرش: مهر ماه 96 چکیده واضح است که بسياري از تهديدهاي زيست محيطي، تخريب منابع و آلودگي ها، نتيجه فعاليتهاي غيرمنطبق با محيط زيست هستند. از اين رو آگاه سازي و آموزش آحاد جامعه به خصوص برنامه ريزان، مديران و سياست گزاران در جهت آشنايي با ارزش و اهميت حفظ محيط زيست براي ادامه حيات بشري امري مهم است. از آنجا كه آموزش مديران كشور خود به تنهايي هدف نبوده بلكه ابزاري كليدي و راهبردي مناسب جهت زمينه سازي تغيير در دانش و نگرش آنها نسبت به آثار و پيامدهاي تصميمات آنها بر روي محيط زيست و تحقق توسعه پايدار ميباشد.یکی از مبانی توسعه پایدار مصرف پایدار است که به وضعیتی اشاره دارد که جامعه باید از منابع کمیاب مجود طوری بهره برداری نماید که از هر گونه آسیب به محیط زیست جلوگیری نماید.یافته های تحقیق نشان داد که بین نقش رسانه و مولفه های مصرف پایدار (آگاهی و دغدغه زیست محیطی ، سبک زندگی، ارتقاء و بهبود سلامت، الگوی رفتاری مصرف، توسعه حقوق زیست محیطی و ارزشهای فرهنگی) رابطه معناداری وجود دارد.همچنین در این مقاله سعی شد تا به نقش رسانه های اجتماعی در فرهنگ سازی مصرف پایدار پرداخته شود و مورد بررسی و واکاوی قرار بگیرد. کلمات کلیدی:رسانه اجتماعی,مصرف پایدار.مصرف کنندگان.محیط زیست. دانلود مقاله : |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |