درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله شماره استاندارد بین المللی پیایندها شاپا: ISSN 2538-581X شماره مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: 80437 صاحب امتیاز: گروه نخبگان دانشگاهی ایران دکتر سیامک حاجی یخچالی دکتر جعفر حیدری دکتر بابک جوادی دکتر مهیار جاوید روزی دکتر رضا ضیائی مؤید دکتر احمد طاهر شمسی دکتر سرور رمضانپور دکتر علیرضا باصحبت نوین زاده دکتر کیوان نارویی دکتر وحید خاکی زاده دکتر علی فرزادی دکتر بهروز بهنام دکتر عرفان صلاحی نژاد دکتر مریم اخوان خرازیان دکتر سعیده مزینانی دکتر راحله خادمیان دکتر اسلام رنجبر نوده دکتر مهناز ذاکری دکتر سیده زهرا مرتضوی دکتر رسول بهنام دکتر سید محمدرضا موسوی فرد مقالات منتشر شده جلد 1- شماره 1- دی 95 جلد 1- شماره 2 - اسفند 95 جلد 2 - شماره 1 - اردیبهشت 96 جلد 2 - شماره 2 - تیر 96 جلد 2- شماره 3- ویژه مرداد ماه 96 جلد 2 - شماره 4 - مهر ماه 96 جلد 2- شماره 5- آذر ماه 96 جلد 2- شماره 6- بهمن ماه 96 جلد 3- شماره 1-فروردین ماه 97 جلد 3- شماره 2- خرداد ماه 97 جلد 3 - شماره 3 - مرداد ماه 97 جلد 3- شماره 4 - مهر ماه 97 جلد 3- شماره 5- آذر ماه 97 جلد 3- شماره 6 - بهمن ماه 97 جلد 4-شماره 1- فروردین ماه 98 جلد 4 - شماره 2- خرداد ماه 98 جلد 4 - شماره 3 - مرداد ماه 98 جلد 4 - شماره 4 - مهر ماه 98 جلد 4 - شماره 5 - آذر ماه 98 جلد 4 - شماره 6 - بهمن ماه 98 جلد 5 - شماره 1 - فروردین 99 جلد 5 - شماره 2 - خرداد 99 جلد 5 - شماره 3 - مرداد 99 جلد 5 - شماره 4 - مهر 99 جلد 5 - شماره 5 - آذر 99 جلد 5 - شماره 6 - بهمن 99 جلد 6 - شماره 1 - فروردین 1400 جلد 6 - شماره 2 - خرداد ماه 1400 جلد 6 - شماره 3 - مرداد 1400 جلد 6 - شماره 4 - مهر 1400 جلد 6 - شماره 5 - آذر ماه 1400 جلد 6 - شماره 6 - بهمن 1400 جلد 7 - شماره 1 - فروردین 1401 جلد 7 - شماره 2 - خرداد 1401 جلد 7- شماره 3- مرداد ماه 1401 جلد 7- شماره 4- مهر ماه 1401 جلد 7- شماره 5- آذر ماه 1401 جلد 7- شماره 6- بهمن ماه 1401 جلد 8 - شماره 1- فروردین 1402 جلد 8- شماره 2- خرداد ماه 1402 جلد 8- شماره 3- مرداد ماه 1402 جلد 8- شماره 4- مهر ماه 1402 جلد 8- شماره 5- آذر ماه 1402 جلد 8- شماره 6- بهمن ماه 1402 آمار بازدید
بازدید امروز : 4 بازدید کل : 509448 کاربران آنلاین : 2 بازدید این صفحه : 355 |
صفحه اصلی > بررسی تاثیر شکل بال روی عملکرد یک پهپاد و امکان ایجاد تغییر در شکل بال حین پرواز
.: بررسی تاثیر شکل بال روی عملکرد یک پهپاد و امکان ایجاد تغییر در شکل بال حین پرواز بررسی تاثیر شکل بال روی عملکرد یک پهپاد و امکان ایجاد تغییر در شکل بال حین پرواز
هادی دستورانی1*، محمدحسن جوارشکیان2 1- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد، مهندسی هوافضا، دانشگاه فردوسی مشهد 2- دانشیار، مهندسی هوافضا، دانشگاه فردوسی مشهد
hadi_dast80@yahoo.com*
ارسال: خرداد ماه 96 پذیرش: تیرماه 96 خلاصه
در این تحقیق یک روش عددی بر مبنای جریان حلقوی برای تحلیل ایرودینامیکی پیکربندیهای مختلف هواپیما در جریان مادون صوت توسعه داده شده است. در کار حاضر ابتدا نتایج حاصل از این روش با نتایج تجربی صحهگذاری شده است و سپس دو نوع پیکربندی با بالهای M شکل و W شکل در نظر گرفته شده و از دیدگاه ایرودینامیکی با پیکربندیهای معمولیِ رایج مقایسه شدهاند. نتایج نشان میدهد در بالهای M شکل ضمن کاهش اندک در ضریب برآ، کاهش قابل توجه در نسبت برآ به پسا حاصل میگردد یعنی مزیت سرعت و مانور پذیری بالای بالهای دارای تاب را در حین حفظ ضریب برآ دارا میباشند. بالهای Wشکل ضریب برآ برابر و حتی بیشتری از بالهای معمولی دارند اما واماندگی در این بالها در زاویه حملهی بزرگتری اتفاق میافتد. همچنین پایداری طولی پیکربندیهای با بال W شکل بیشتر است. بالهای معمولی نیز نسبت برآ به پسای بالاتری نسبت به بالهای M و Wشکل دارد که ماندگاریاش را در هوا افزایش میدهد. به این ترتیب هر کدام از بالهای مذکور مزایایی دارند که اگر در یک پیکربندی جمعآوری شوند، هواپیمای منحصر به فردی حاصل میشود. هر چند تا به حال طرحی در این زمینه ارائه نشده است اما با به کارگیری مکانیزمهای ایجاد تغییر شکل در بال طراحی هواپیمایی که قابلیت داشتن هر سه نوع بال مذکور را دارا باشد، امکان پذیر است. کلمات کليدي: بال M شکل، بال W شکل، روش شبکهی گردابی، ضرایب ایرودینامیکی. دانلود مقاله : |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |