![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
![](../template/hn-aefmc/image/item_sign.gif)
درباره مجله عضویت در مجله شناسنامه مجله ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() مقالات منتشر شده ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آمار بازدید ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
صفحه اصلی > مدیریت ریسک دراجرای پروژه راهسازی با تاکید بر اصول ارگونومی
.: مدیریت ریسک دراجرای پروژه راهسازی با تاکید بر اصول ارگونومی
مدیریت ریسک دراجرای پروژه راهسازی با تاکید بر اصول ارگونومی
شراره مهاجری1*، سحر نخلستانی حق2، فاطمه هرسج3 1- دانشجوی دکتری مهندسی صنایع، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد نور، دانشگاه آزاد اسلامی نور، ایران 2- کارشناس ارشد مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، ایران 3- مدرس و عضو هیات علمی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد نور، دانشگاه آزاد اسلامی نور، ایران
mohajerisharareh@gmail.com*
ارسال: اردیبهشت ماه 96 پذیرش: تیر ماه 96 خلاصه
امروزه توجه به فرصتها و تهديدهاي موجود در عرصه صنعت و تجارت و ارزيابي توان صنايع و شرکتها در رويارويي با عدم قطعيتها و ريسکهاي موجود ضروري و مهم بوده و مديريت ريسکهاي موجود در صنایع بسيار حائز اهميت ميباشد. توجه به استاندارد PMBOK و معیار ایمنی و ارگونومی در پروژههای ساخت و ساز، تونل، راهسازی و غیره از اصول پذيرفته شده هر سازماني است که قصد بقاء و رقابت با سايرين در عرضه خدمات را دارد. بنابراین توجه به این مقوله و شناسایی ریسکهای پروژههای راهسازی و کنترل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این تحقیق یک رویکرد ترکیبی مبتنی بر فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، دیمتل فازی و تاپسیس به منظور ارزیابی، رتبهبندی و کنترل ریسکهای موجود در صنعت راهسازی ارایه شده است. چهار معیار هزینه، کیفیت، زمان و ایمنی و ارگونومی برای ارزیابی این ریسکها انتخاب گردیدند. دراین تحقیق 20 ریسک شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفتند و براساس اهمیتشان رتبهبندی گردیدند. این تحقیق، یک تحقیق کاملاً کاربردی است و با صرف هزینهای به اندازهی بودجه در دسترس از بروز حوادث بسیار خطرناک جلوگیری مینماید. چرا که به ریسکهایی که در بروز حوادث الویت بالایی دارند اهمیت بالاتری داده خواهد شد. کلمات کليدي: مدیریت ریسک، ارگونومی، فرایند تحلیل سلسله مراتبی، تئوری فازی، دیمتل. دانلود مقاله : ![]() |
Journal of Science and Engineering Elites www.ElitesJournal.ir www.ElitesJournal.com پست الکترونیک ( ایمیل) : Info@elitesjournal.com تلفن دبیرخانه: 44258197 -021 ساعات پاسخگوئی به تماس: همه روزه از ساعت 11 الی 17 (به جز جمعه ها و ایام تعطیل) فکس دبیرخانه : 89780710-021 |